سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردمى را در مرگ یکى از آنان تعزیت گفت و فرمود : ] این کار نه با شما آغاز گردید ، و نه بر شما به پایان خواهد رسید . این رفیق شما به سفر مى‏رفت کنون او را در یکى از سفرهایش بشمارید ، اگر نزد شما بازگشت چه خوب و گرنه شما روى بدو مى‏آرید . [نهج البلاغه]
 

 

 

کلام عشق

مردم و مسؤولان با حضور در انتخابات باید در کنار ترویج و پیگیری برای روی کار آوردن عناصر متعهد ولایی، آن جریان های قدرت یاب و شبکه های زیر زمینی را تضعیف کنند.
آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری، در نشست «براندازان فتنه و تجلیل از دانشجویان مقابله کننده با فتنه 88» که ظهر امروز در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: امتیاز مقام معظم رهبری در رهنمودهای‌شان است، زیرا ایشان همواره از موقعیت ها و بحران ها مقدار زیادی جلو هستند و علت این‌که در 33 سال پیرزی انقلاب کارشکنی های دشمن و توطئه های دشمن نتوانسته به انقلاب ما آسیب برساند این است که مدیریت این انقلاب در بحران هایی که دشمن ایجاد می کند و در توطئه ها و فتنه انگیزی هایی که به وجود می آورد عقب تر از فرامایشات رهبری است.
عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در ادامه با ذکر این که این واقعیتی است که مبتنی بر تحلیل ما نبوده و حتی دشمنان ماهم به این واقعیت اذعان دارند، بیان کرد: در این چند مدت اخیر، در اوج گیری بیداری اسلامی که در قطر و پهنه توسعه انقلاب اسلامی ما قرار گرفته است و نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم که نقطعه عطفی در جریان انقلاب ما در تقابل با این بیداری اسلامی است، مقام معظم رهبری رهنمودهایی داشتند که برای ما جمع بندی، خلاصه گیری و فصل بندی این رهنمودها، بسیار مفید و مؤثر است. این رهنمودها در سه فصل خلاصه می شود، نخست تبیین موقعیت امروز ما در عرصه انقلاب و نظام، دیگر ضرورت های ما در این موقعیت و فصل نهایی راهکار تأمین ضرورت ها به وسیله افراد جامعه و امت است؛ این سه فصل جمع بندی مجموعه رهنمودهایی است که معظم له داشته اند.
امام جمعه مشهد افزود: امروز، موقعیت ما همانند زمان تبعید پیغمبر و اصحاب در شعب ابی طالب نیست بلکه موقعیت امروز

ما موقعیت بعد از جنگ بدر و خیبر است؛ لذا بخش ایجابی و اثباتی در بیانات مقام معظم رهبری قابل تأمل است. موقعیت مسلمانان در جنگ بدر و خیبر چه موقعیتی بود؟ در جنگ بدر یک تقابل غیر متعادل بین مسلمین و کفار پیش آمد. یک طرف جنگ 313 نفر فاقد تمام تجهیزات و امکانات بودند که در این 313 نفر فقط سه اسب و هفت شتر وجود داشت و حتی برخی از این 313 نفر لباس جنگ برتن نداشتند و این ها در برابر هزار و 500 نفر مجهز به تجهیزات نظامی بودند و کل لژستیک و تدارکات لشکر313 نفره یک کیسه خرما به عنوان غذای دو روزه جنگ بود. در روز جنگ که دو لشکر مقابل هم ایستادند صف پیاده نظام اسلام توسط پیغمبر مرتب شد و فرمودند «هرکس از شما امروز در این جنگ شهید شود مستقیم به بهشت می رود» یکی از سربازان آن حضرت تا این سخن را شنید به لشکر دشمن حمله کرد و صدتن از کفار را کشت و روحیه یأس و ناامیدی در لشکر دشمن ایجاد کرد. در این جنگ 70 نفز از سران و گردن کشان قریش کشته شدند و قدرت مسلمانان در شبه جزیره عربستان پیچید.
وی با بیان این که مسلمانان پس از پیروزی در جنگ بدر دارای انسجام و قدرت شدند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وضعیت امروز ما معادل با جنگ بدر است یعنی با این ورشکستگی دشمن در منطقه دشمن به دنبال یک ضربه بسیار محکم و براندازی جدی ما است و در این موقعیت آن چیزی که به عنوان یک ضرورت وجود دارد همان محور سازی ولایت و رهبری می باشد که در جنگ بدر از سوی پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت و امروز نیز این ولایت و رهبری مقام معظم رهبری است.
آیت الله علم الهدی از جنگ خیبر به جنگی مغایر با جنگ بدر یاد کرد و افزود: در جنگ خیبر برای مسلمانان توسعه ای نا بهنگام به وجود آمد و یهودیان از اطراف مدینه تبعید شدند. این ثروت و این توسعه اقتصادی دارای آثار منفی هم بود و آن این که منجر به پیدایش شبکه های زیر زمینی نفاق شد به جهت این که در کنار ثروت گرایش قدرت یابی برای مسلمانا ایجاد شد.
وی ادامه داد: موقعیت امروز ما بعد از جنگ بدر و خیبر است و ما به توسعه ای رسیده ایم اما در کنار این توسعه جریان های قدرت یاب به جهت احساس استغنا برای برخی افراد، به وجود آمده است، لذا این موقعیت، موقعیتی حساس و نیاز به بصیرت دارد. بصیرت در مقابل پیدایش جریان ها نفاق زیر زمینی و انسجام عقیده بنیانی که با محوریت رهبری نظام و رهبری جامعه کاملا قطعی شود از ضرورت های امروز ما است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص راهکار تأمین این ضرورت ها گفت: انتخابات هم فرصت و هم تهدید است، فرصت برای تأمین ضرورت ها است، زیرا انتخابات یکی از شاخصه های بلوغ جامعه و رشد سیاسی مردم است و طبیعی است که این رشد یک فرصت باشد و در حاشیه این فرصت مردم به خوبی می توانند هم انسجامی همانند جنگ بدر به عنوان عقیده بنیان پیدا کنند، تا در مقابل تهدیدات دشمن یک حالت گاردبندی برای جریان های ارزشی ما به وجود آیدو این تحقیقات و بلوغ سیاسی در حاشیه انتخابات می تواند به مردم ما و همچنین به توسعه رشد سیاسی کمک کند و شبکه های زیر زمینی عامل نفاق شناسایی شود و آسیبی که ممکن است نظام از این جریان ها بییند را خنثی کند.
وی با یاداوری این که تجربه انتخابات 88 در کنار انتخابات امروز وجود دارد، تشریح کرد: انتخابات از منظر دیگر زمینه یک تهدید است و دشمن به این نقطه چشم دوخته زیرا رقابت ها ممکن است به گریبان گیری ها برسد و ضرورت انسجام را ملتهب کند و مقام معظم رهبری فرمودند که باید به این مسائل توجه داشته باشیم.
آیت الله علم الهدی درادامه اظهار داشت: امروز اگر بتوانیم در سایه این انتخابات آن انسجام عقیده بنیان حول محور رهبری را در مقابل دشمن شکل دهیم، که صف مسنجم را در عرصه حضور حداکثری مردم نشان دهیم، این ضرورت را ما تأمین کرده ایم، برای محقق شدن این امر ما باید در کنار ترویج و پیگیری برای روی کار آوردن عناصر متعبد و متعهد ولایی، این عناصر را تقویت کنیم و به دنبال آن جریان ها قدرت یاب و شبکه های زیر زمینی را تضعیف کنیم .

منبع






::: دوشنبه 90/12/8 ::: ساعت 10:30 عصر :::   توسط علی عرب فیروزجائی 
نظرات شما: نظر